Back on track

Jösses Amelia va länge sen det var. Men att gå år 3 på akademin inom ekonomi är mer än ett fulltidsjobb. Men det ger reslutat. Det socila livet är nästintill obefinnligt och de känns ofta som att familj o vänner försumas, men det har funnits små highlight och slyneri-äventyr.  

Det har varit en emitionell prövning de senaste veckorna och känslorna åker berg och dalbana. Anledningen till att jag ens kom in på min blogg igen är pga ett stort behov av avreaktion.

Det är egentligen fasinerande vad livets väg ger en och sammanför en med folk man aldrig skulle ha kunnat tänka sig. Tackar oerhört mycket för vissa av dessa "möten" och de realtioner det gett. Denna termin har jag lärt mig om internationellt företagande och för stunden läser jag nu international marketing, under dessa veckor har commitment blivit ett slagord vilket även impleteras i det vardaliga livet. Folk borde förstå att man måste göra åttaganden, ta ansvar, visa omtanke och framförallt vara reko. Tillintetsägande, egoism och passitivitet är frustrerande!!!

Vet inte vad jag vill få ut egentligen, känner mig som en äkta bitterfitta nu för tiden, och med all rätt då det finns folk till allt. Men o andra sidan är det rätt bra för de gör att man uppskattar det man har så mkt mer =)

Längtar till 2010.

~


Igår när jag o angela låg o fnittra mitt inatten efter kväll-skola hos mig så kom vi på att man borde skriva ner allt kul som händer i klassrummet/skolan. Framförallt nu när vi läser en internationell kurs med många utländska studenter, men de får vi behålla för oss själva =) Att läsa en kurs på engelska var ett otroligt bra val, trots att jag o angie satt med tårfulla ögon första dagen o insåg att det kommer bli ett helvete (hade varit de även om det varit på svenska) med alla 1000 saker som ska göras och alla krav som ska uppfyllas med ytterst perfektionism. Men vi har klarat oss exeptionellt bra och klarat allt med bravour hittills med tanke på vårt språk-handikap o att vi även läser en extrakurs om ledarskap i offentlig sektor, oerhört intressant för mig.

~


Nu ska de börjas blogga igen...


Kommentarer
Postat av: Angi

BRA skrivet Mallan!! Big time och du har som vanligt jätte rätt i dina utsagor och resonemang.. du e verkligen en som commitar fullt ut..;) Bra kul att du börjar blogga igen och håller med dig.. vill ha 2010 NU!!

2009-12-06 @ 21:57:58
URL: http://angeelina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0