Sthlm (o Jouline) i mitt hjärta

Imorse kom den blåa Nissan med sin förare o hämta upp mig. Det nalkades en riktig storstadsdag i dess finaste form. Vi åkte direkt ut till götabacke o stosa gatan upp o ner o upp o ner igen. Huvudmålen va Monki ~ Belle ~ American Apparel ~ Weekend.

Därefter blev de Skrapa o lunch som blev en chockartad "tycker-du-jag-borde-banta-a-la-mald-gegga" upplevelse. Det som såg så glossy och high class ut. Dagens läxa: Låt inte gargongen lura dig!

Vi traska vidare till Gallerian, Sturegallerian, besökte alla Zara i jakt på läppis, alla H&M i jakt på Julles topp, alla Indiska i jakt på björn tofflorna till björn mössan (OBS! man kan inte ha tofflorna utomhus, hahaha). Jaktlyckan var god på alla ställerna utom mystofflorna som föjt med andra lyckliga ägare hem.

Det var en mysig höstdag, solen glittra upp hela området, stadsluften var extra frisk o vi undvek hets tempot på barnbidragsgatan. En hund fick diarè, Julle kasta luddbollar på en tant, fyllogubbarna dansa runt på gatan med sina klirrande blå påsar o damer med konstiga outfits rev nästan ner kläsställningen på Gina i sin iver. Ja vad får man inte vara med om!?

Inatt drabbades jag av feber o halsont helt oförberett. Detta glömdes nästintill bort underdagen då jag drog in i den underbara stämningen o botade mit stockholms abstinens, befann mig nästan i ett dilerium. Nu ska jag linda in mig i tofflor, sjalar o filtar, hugga in på min tredje halstablettspåse o moffa i mig te o vatten. Bye bye baciller er har jag inte tid me för på torsdag är det party :)

BTW, idag kom jag på att jag glömde bort den 12 okt som jag skulle ha firat. Oturs malin har nu klarat av prövotiden utan att bli av med körkotet, detta är ett under men tiden var dock inte smärtfri så det hela tog väl ut sig i de X antal olyckor jag varit med i, ojojoj. Nu kan jag iaf tuta o köra med lite mindre oro för farbror blåååå =)


                                                                                                                ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0