Plannering och organisering i fattemanstider

Springer runt som en yr höna. Brukar alltid ta tid o få med sig allt för en skoldag o nu desutom för en partykväll, men inte nog med detta, utan även för lördagsföreläsningen i internationell ekonomi vars mitt block har fårr fötter o sprungit iväg.
Samtidigt tickar klockan o paniken ökar för att komma i säng o då går allt bara fel, hela seninariet bildar ett kretslopp där ingen är vinnare. Ett ex.  Panik på tåget då jag glömde bort mina viktiga accessoar inköp, tack att Anna min räddande ängel kunnde springa mina ärenden.

Snabbfikan hos mormor o morfar blev 2 timmar lång, att gamlingar alltid ska vara så. Ta en kaka malin. Nej tack jag äter inte sånt (för 1000:e gången tänkte jag för mig sjäv). Men en pepparkaka blir man bara snäll av. Nej tack det är bra. Nej jag menar ju inte att man ska hetsäta men en liten godbit då och då. Samtalet dör ut o fortgår i bekanta som dött, bostadsmarknaden och studieresultat. Allmänt babbel för att få oss o stanna kvar så länge som möjligt. Till slut efter att ha stårr med ytterkläder på i 20 min i deras hall tar vi oss ut o springer mot Toyotan som står snäll o väntar. Så söta, Ja lilla mormor, det finns då ursäkter till att ta något gott varje dag isåna fall och därför avstår jag helt o hållet från sånt.

Hela lektionen tänkte jag på Sanna som körde upp, satt o kolla på klockan på mobilen konstant från 13:15 o framåt. Sen kom messet. Grattis älsklings Joa!! Brum brum tut tut. När blir det en raggar runda? ;)

Något jag iaf har under kontroll är ekonomin, det har krävts drastiska åtgärder. Kontot tömdes på alla kontanter som sedan kategoriserades o märktes med post-it lappar innan de hamna i plånboken. Joulina flabba åt mig o alla tjejer i skolan idag. Men brudar, det funkar! Nu vet jag exakt att en 100-lapp ska disponeras på vin + legging and so on...
I och för sig så är väl inte ekonomin under kontroll om man tvingas till denna självdestruktiva handligen!

Imorrn blir det party, den ådran i mig har vebrilt försökt göra sig hörd o nu ska den äntligen få pumpa partyaderalin. Det blir tillfixnings hos underbara Lalla. Sen lite italiensk god mat hos Anna med mina rara partypinglor. Efter det ska vi fara till Angies kompis där det nalkas tjejparty ;) ohlala säger jag bara, tihiii. Sen ska hela fnitterligan på ett tiotal brudar till Blue Moon Baaaaaaar. Skumpa Skumpa hela daaaaaan!!

Läste bloggar jag glömt bort, oh shit de visade sig att de är ännu värrre nu. Vilka tror de att dom är, oh heaven on earth! Men hur som helst har det iaf inte gjort v-ås farligt även fast det tydligen är deras nya grej. Men de beffiner sig på helt fel places, men de är det för mongo för att sjäva inse. Undra hur många som är så i detta land!? Oliviiiia, du vet exakt vad jag snackar om, mohaha!

Två söta tjejer skriver tentor imorrn, på två olika orter. Önskar er all lycka och nu kommer lykosparken! Misstro inte myter.



Sussilull slumra in.....

ZzzzZZZZZzzzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0