Djävulen bär Prada.

Utseendeidelat präglar oss alla och size zero är något vi vill vara. Det behöver inte ha något och göra med att man är utseendefixerad utan det kan mer handla om självförverkligande. Annars tar man sig inte till gymmet en söndagsmorgon, 1 tim yoga + 1 tim styrka för att sedan åka hem och äta en nyttig frulle isf familjens kaloribombs rester från lördagskvällen framför TV:n, där man deltog utan att anstränga käkmusklerna genom tuggrepetioner.

Mitt i träningen kom den första snön i Bålsta och flingorna blev bara större och större, tills slut hemma vid familjefrullen sa sis att de va stora som harveflan, allt accosiseras till gottegrejer. Kan tänka mig att dialogen i alla bålstas fruktostbord annars utspelade sig i att kvinnan beordrade mannen att sätte på vinterdäcken, varvid mannen bara skulle dricka upp kaffet, läst DN och ALLA dess hundra bilagor, rätta gårdagens V75 och kolla övriga spotresultat på text TV men som redan lästs i tidningen samt andra tidskrävande aktiviteter för att slippa gå ut, men nej inte slipper man, det bara förskjuts framåt. I denna familj var det dock ingen snack om saken, våran man i huset "Byggare Bob" och min annars latmask till lillebror visste vad kan skulle göra denna dag.

Just äten söndagsmiddag, Zoegan bryggs och dess arom förgyller hela huset och helgens plugg ligger i en hög på soffan, bara och bege mig dit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0