Oops I did it again!

Jag är ett vetenskapligt under. Idag har jag åter igen styrkt teorin om "olycksfåglar i trafiken" alltså att i alla olyckor som inträffas så är det oftas samma personer som är inblandade. Självfallet är jag med i smeten. För att få alla läsare en tillbakablick samt ingiva självförtroendet för de som har körkort så följer en resumé av mina katastrofer ute på Sveriges vägar:

Olycksfall 1 - Blev påkörd av en galning i BMW i Kista (det säger allt om utövarens karaktär) plus drog på mig en bot, INNAN jag ens fick körkortet. + Morsan fick skrika ut sina agressioner på snubben som kalla oss både det ena o det andra, komiskt!

Olycksfall 2 - Vejde för ett rådjur, upp o ner på refugar, slungas ut på vägbanan. Bilen gick att åka med men väl framme på verkstaden blev det till att skrota åket. + Vi fick en ny o bättre bil!

Olycksfall 3 - Påkörd bakifrån av en blå fin o sprojlans nya merca. Han fick buckla o jag klara mig utomordentligt bra. + Inte avis på hans bil anymore!

Olycksfall 4 - Varpsund en varm o fin sommardag, Jennie brevid mig o Farmor&Farfar har vi just hämtat i Uppsala så de pladdrar på där bak. Fjopp, blir omkörd av mitt egna framhjul som rullar på i full kareta över vägbanan och långt ut på en åker. Bara att parera o styra då det går i 70 och är ett djupt dike på min högra sida, stannar rakt o fint en halvmeter ifrån dikkanten, bra kört malin =) + Pappa lärde sig att det är viktigare att skruva åt bultarna hårt än att bry sig om att de slit ut och han måste köpa nya, dumsnåleri lönar sig aldrig då vi kunde ha dött!

Olyckfall 5 - Pyyyyspunka. + Dumsnåleriet satte sina spår även denna gång!

Olycksfall 6 - På väg till tåget, kör på min gata o i laglig hastighet, vägen svänger, dunk, blir påkörd av en moppe som kommer på min väghalva var av pojkstakarn o hans cross flyger o far. Hjärtattak! + Bilen skulle ändå in på verkstan nästa dag! (För de som undrar över pojken så klara han sig galant o värt o noter var att han hade en as cool stil, om 10 år baby)

Olycksfall 7 - Klockan är halv 7, det är nollgradigt. Möter en bil i en kurva som åker på min körbana, vejer för att int ekrocka, får dunder sladd, ner i en slänt. Skithögen i den vita skåpbilen fortsätter köra. Där har jag spenderat min kväll, försökt få upp skiten, utan framgång. + fick ta bussen där et tintressant samtal fördes av mitt genom tidernas största hatobjekt!

That´s it, om jag inte glömt något i denna såpa. Notera att det aldrig varit mitt agerande som legat till grund för dessa brutala obidolyckor och min racerbil, han mår fillemang.

Undra vad som händer nästa gång, för det lär ju bli en nästa gång!




image51



Tut-puss & Tut-kram!!

Kommentarer
Postat av: Emilie

Haha Malin!
Jag som alltid tycker att du är en bra förare när jag åker med dig. Kan inte förstå att allt detta har hänt dig. Men så kom jag att tänka på när du kraschade gokarten. Då föll genast bitarna på plats igen.
tut-puss och tut-kram och snälla kör inte på mig :P

2008-03-03 @ 23:09:14
URL: http://emilieandersson.blogg.se
Postat av: emmiis

du och nxyn skulle passa perfekt i hop haha

2008-03-04 @ 16:50:10
URL: http://emmaboo.blogg.se
Postat av: mf

oj just ja, nu väkte du ett obehagligt minne till liv. go-cart olyckan var storslagen den med och sen dess har jag aldrig åkt, man kan säga att det var första o sista gången välden fick se mig på en sån makapär. hahaha!
jag lovar o svär (fan) att jag aldrig kommer att köra på dig darling =)

2008-03-04 @ 18:38:38
Postat av: mall

haha ja du em, vi skulle nog bli vägarnas fasa så länge vi överlever =) haha

2008-03-04 @ 18:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0