Dagen då elektroniken borde elimineras

Helgens mål - Alkis mulis ska vara plugg mulis - Jag lyckades! Lite halft...

Igår kväll gled jag ner till Joa o Viper-Mackan. Vi satt ute hela kvällen med tusentalsljus, filtar o mys. Hade till o med en lägereld, pojkarna små grilla bensin, silikon, you name it, ni vet sånt som bara pojkar kan göra, men varmt blev det o brandbilen kom.

Uppe med tuppen imorse och skulle sola kombinerat med pluggning. Förberedde allt och la mig till rätta i solsängen. Hann inte ens börja innan solsängen goes crazy som vanligt o faller ihop vid huvudet. Vad ser jag, kugghjulet har landat rakt på min mobbe, smaaaaash o kraaaash, flyger upp, men det är förstent, Varken puls eller hjärtslag så det är bara att dödsförklara skiten. Skäller ut min syrra då allt detta är hennes fel, inte mitt! Rusar in i köket o moffar i mig chocklad som jag sucktat efter i en vecka medans jag ser framför mig ett insolerat liv utan vare sig telekommunikation eller pengar. Ringer 3, åker till BBY o dittan o dattan. Krångel till katten musen tiotusen. Resultatet, måste betala för en död mobiljävel i nästan ett år till och nu då köpt en nya för mina sparpengar som skulle gått till en cykel, men värst av allt var jag tvungen o tröstshoppa mig ett par skor, örhängen o nagellack, fuck it!

Åkte till S där även J va, det skulle lekas frisörsalong, min favoritlek. J var så trött, för hon tror onekligen att hon är en duracell kanin som kan jobba dygnet runt, så hon drog efter att fått garva lite åt sanna i slingmössa, men vi vet ju alla hur hemsk man ser ut, dödsdömt om något. När jag var färdig med S var hon en nöjd o glad blondie igen och jag var minst lika nöjd över att fått praktisera mina skills.

Har lagat underbart god mat denna helg. Igår grilla jag köttfärsbiffar innehållande fiberhavregryn, soltorkadetomater, fetaost, sambal olek, till det serverades en sojabönsallad. På dagens menu var det abuergin o tomat i ung med feta o örter samt sallad och en nyttig toast.

Väckarklockan står inställd på 05:26 så nu är det marsh pannkaka i säng. Tur att jag o Marran ska sminka oss på tåget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0