Vetenskapligt bevisat: 3:e gången gilt.

Klockan är 06:22, lördagsmorgon och mobilarlarmet utsöndrar toner från en av metallicas bästa rockballader. Jag vaknar efter att endast sovit i 2-3 timmar denna natt. Men det är bara upp och hoppa för då jävlar skulle det skrivas tenta, IGEN!

Är 15 min för tidig till tåget, håller på att frysa ihjäl meddans jag står på parrongen och är helt snurrig av allt jag ska kunna, marginalnytta, resursallokering, bnp, philipskurvor, perfekt konkurrens, vinstmaximerande monopol, peneteringsprissättning, relationmarknadsföring, expansiv penningpolitik, kassaflödesanalys, kvs, likviditeter, YOU NAME IT! Vilket i sin tur innebar att hela tågresan gick ut på att försöka att inte pinka ner brallorna eller spy ner tjöjan pga av nervositeten som nu nått sitt klimax.

I V-ås släppte det snabbt, skullle möta mariiiia på "stan", (observers"-tecknet) vid stadshuset ser jag ett svart spöke yra omkring i det ödebelaggda västerås. Hon fick syn på mig och sprang emot mig, såg så att det var en kvinna med slöja och hela packetet, hon började gesikulera och prata med mig på ett främmande språk, helt plötsligt öppna hon väskan och börja rota runt, jag blev livrädd och fick för mig att hon skulle ta fram värsta packadollen och skjuta mig, hon fick tad på det hon sökte och drog sakta fram det, en digitalkamera, sen fick jag leka fotograf och springa runt vattenblänket, det var tydligen oerhört viktigt att vattensprutarn kom med på bild. Min fråga, vem var hon, vad gjorde hon ute så tidigt på morgonen, och varför i hela friden ville hon ha kort på sig brevid en liten bassäng och några vattenstrålar?

Stunden var inne, klockan slog 9:00 och salen tystades ner av " - Lägg undan all otillåtligt material, nu får ni börja"
Har bara en sak och säga nu: FULLPOTT! Äntligen har jag klarat min första tenta och jag gjorde det med stil och klass.

Nu ska det firas, mormor morfar mamma o nikke hade åkt in för att shoppa, jag fick 2 tröjor 2 strumpor och sen även 3 friis company halsband men dom var till självkostnadspris.

Toktant nr 2 dyker upp i väntan på hemfärd, den ack så välkända har-du-någon-krona-tanten som brukar hänga på stationen och vid swedbanks atomatuttag på "stan". (observera " tecknet ännu en gång)

Uttmattad men detta nåste firas, vinflarrorna korkades upp, tacos stog på menyn och musiken dånade i från pappas lilla lägenhet då jag sanna o jouline rockade loss totally =) tack tjejer <3

Idag, torr i käften, ubertrött efter all förlorad sömn. Men ett jobb måste skötas så jag åkte iväg och plaskade loss med alla knattar =) 330 kr plus i kassan, wow! (ett riktigt entusiastiskt wow, inte ironiskt)

Middagstips: Hemlagade Langos, mumsfilibabba, ett riktigt halleluhlija moment. Men fettet dröpte om detta så det kommer ta låångt tid tills nästa gång.

Till alla damer, jag bjuder på lite ögon godis:

image47
Sommar -07 och 3 galna brudar ;)


Kommentarer
Postat av: S

Hmm sommar 07, du menar möjligen inte 08 ;) Gummsan =)

2008-02-10 @ 23:57:40
Postat av: M

denna snubbe möte jag i somras, men nu i sommar blir den en ny man och 3 nya galnare brudar ;)

2008-02-11 @ 09:14:17
Postat av: My

Idag får vi resultaten från mf..å poäng för alla inlämningar. Jihu för mer hp:)

2008-02-11 @ 10:43:06
URL: http://enredigtjej.blogg.se
Postat av: Julle

Grattis till tentan gumman!!

Gryma danser hade vi, nåt vi måste införa på R =)

2008-02-11 @ 15:07:04
Postat av: emmy

HAHHAHA har du en krona tanten. det skulle ändå inte höja BNPt att ge henne nånting hhHAH

2008-02-12 @ 08:43:07
URL: http://emmaboo.blogg.se
Postat av: MF

ja se upp R, här kommer beslöjade salsadansare =)

2008-02-12 @ 21:08:46
Postat av: MF

ja maria o ni fick klara den tenta me =)

ja emma det är såna som hon som gör att vi inte kan nå varken tillväxt eller SEE, haha =)

2008-02-12 @ 21:11:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0