Svenska folket borde omyndighetsförklaras!

Kan det svenska folket fortfarande göra rationella val eller bryr vi oss för mycket om vad andra tycker och tänker.
Misstankarna om att svenska folket inte kan rösta märktes tydligt för några år sedan och bekräftades helt när "vi" röstade fram Carola som vinare i melodifestivalen 2006. Medias inverkan?

Sen har det bara fortsatt, i varenda sportgala är det fel personer som fått jeringpriset och allt vad dem nu heter.
I varenda dokusåpa har fel person vunnit. I regerings o kommunalvalet vann fel personer, det måste majoriteten hålla med om nu. Och så vidare...

Till och med igår såg vi att trenden fortsätter i samband med Idol finalen. Jag är ingen Idol-fan men ursäkta, vi har redan en Marie i form av svensken Charlotte Perelli men har vi en svensk motsvarighet till Amanda, nej hon kan bara mätas med en skön blandning av Coutney Love och Gwen Staffani.
Men detta är bar amin åsikt.


 

Sen till råga på allt så hörde jag nån reklam till någob The Simpson grej idag där dom då ska övertala konsumenterna att köpa produkten med hjälp av denna slogan: " En halv miljon svenskar kan inte ha fel"
Jo det kan vi visst och har 9 miljoner svenskar rätt isånsa fall så är de en överlägsen vinnare av anti-simpsons.


 

Men "vi" får fortsätta att rösta och ha oss, jag har gett upp hoppet om detta. Men jag kommer att ha fullt upp med annat. Mitt öde verkar redan ha blivit ödelagt som STAMMIS I TENTASALARNA!!!


image15



Dagens höjdpunkt:
Svensson Svensson, humor på HÖG nivå =) Och sen x-box spel i "lägenheten"

Kommentarer
Postat av: Jouline

Har ni spelat utan mej???
:,(

2007-12-09 @ 18:51:45
URL: http://joulinemariaekerstrand.blogg.se
Postat av: moi

ja raring det har vi.
men va inte du ute o ferra utan oss??? juste...
haha =)
men vi får ta en spel kväll snart :D

2007-12-10 @ 09:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0