Helgens bravader

Denna helg har minst sagt varit händelserik, me like!

Fredag ~ Åkte in till Sthlm, träffa en transa som skrämde mig och som desutom skulle börja prata med mig, han verkade vara stammis på Seven Eleven så dit kommer jag aldrig mer att gå, haha. Fixade till mig och åkte in till Vååås där det skulle bli en Italiensk afton och utgång. Lalla lagade super duper god mat, en smakupplevelse utöver det vanliga och mättnings faktorn var hög.

image12


Lördag ~ Bakis i Våås. Jga och Marris kom inte hem förren vid halv 5, men vi fick ju med oss fina påsar med gulliga mössor i =) Duscha, sminka om och iväg hem till Jouline där det började drickas igen, sen kom Sanna och sen Marcus =) Självfallet så bar det iväg till RACCARDS, inga mer kommentarer!


Söndag ~ Pepparkaksbak. Med hjälp av min otroligt smarta hjärna och dens kapacitet så fick vi tag på mallar till ett pepparkakshus (min intellegens övevann min systers, mohaha) Sen inledes projektet "Tillverkning av årets pepparkakshus 2007 av Malin & Johanna"
Jag kom snabbt på att jag kan skriva en bok om hur man ska göra för att INTE lyckas med ett pepparkakshus och här kommer några smakprov:

      - Man ska inte bränna plåten med delarna
      - Man ska inte sätta taket som en vägg, vilket då leder till att väggen får bli tak och är för litet
      - Man ska inte hälla i för lös gratyr i en sprits som är upp o ner
     
Men med lite sagosnö, fantasisnö, gratyr, silverkulor, non-stop, vit o rosa bomull så blev det ett sött litet hus.

Svårighets faktor: ANVANCERAD
Kladdighetsfaktor: HÖG


image8


image9


image10

Kolla vilket high-tek pepperkakshus det blev till sist =)

och då var bara städningen kvar:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0